Postadress
Åsögatan 200 A
116 32 Stockholm
Sverige

Arbetslokal
Alsnögatan 3
Stockholm

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Banner.png

Aktuellt

Ny produktion: Näktergalen

Michaela Granit

Just nu befinner jag mig i sista två veckor av repetitioner på uppsättningen av Näktergalen på Norrbottensteatern! Vilken strålande ensemble att arbeta tillsammans med bestående av Kristine Guldbranden, Hanna Edh, Karin Pauline och musikerna Tomas Isacsson, Göran Fröberg och Samuel Lundström.

Här i en intervju berättar jag om arbetet:

 

Klicka på bilden för att läsa intervjun samt boka biljetter

 

“När regissör Michaela Granit läste biografin om världssopranen Jenny Lind trädde bilden bakom megastjärnan fram: en fighter med tuff bakgrund och en komplex relation till sin mamma. Den bilden ville hon lyfta fram i uppsättningen Näktergalen. 5 oktober får pjäsen sin urpremiär på Norrbottensteatern.”

Koncept, bearbetning och regi Michaela Granit
Manus Rasmus Lindberg
Kompositör Tomas Isacsson, kapellmästare
Scenografi Mona Knutsdotter 
Kostymdesign Lotta Nilsson 
Mask Isabel Löfgren Roberts 
Ljus Calle Mårtensson 
Ljud Arnaud Spicq
Sångcoach Carina Stenberg

Våren 2023: Projekt Dyslexikraft - Världen bortom orden 

Michaela Granit

Just nu är jag i full fart med förberedelsen av uppsättningen Världen bortom orden – ett drömspel, och är så glad för ensemblen som består av Kardo Mirza, Sanna Krepper, Tiril Wishman Eeg-Henriksen och Zardasht Rad!. Snart startar vi repetitionerna!

I mars var jag och Greta Sundberg färdiga med manuset, ett fantastiskt fint samarbete! Föreställningen har premiär på Västmanlands Teater i Västerås den 23 september 2023 för att sedan spelas under tre veckor i Västerås. Därefter en vecka på Kulturhuset Dieselverkstaden i Sickla och en vecka på Uppsala stadsteater. Västmanlandsteatern biljetter: Länk

Underlaget för manus är baserat på ett gemensamt utforskande workshoparbete av mig och Karin Lind där vi i fria konstellationer och från ett flertal skolor under två års tid träffat ungdomar med dyslexi och utforskat olika svårigheter och möjligheter. Utforskandet är en del av ett treårigt projekt genom Allmäna Arvsfonden, med namnet Dyslexikraft i föreningen Artikel 31.

Under hösten- 22 arbetade vi med workshops tillsammans med våra ungdomar som följer projektet, med våra samarbetsskolor och med professionella skådespelare. 

Om projektet

SCENOGRAFI, KOSTYMDESIGN Karin Lind, MUSIK & LJUDDESIGN Andreas Kullberg, LJUSDESIGN William Wenner, MASKDESIGN Rebecca Blixt (student på Mask- och perukdesign, SKH) TILLVERKNING KOSTYM Mika Luther, SCENTEKNIKER Niklas Glahns,TILLVERKNING SCENOGRAFI Västmanlands teater, PROJEKTPRODUCENT Anna Asker, PROJEKTLEDARE Anna Wennergren, Föreningen Artikel 31, Konstnärliga ledare Karin Lind och Michaela Granit


Vi samarbetar med Västmanlands Teater, Uppsala stadsteater, Kulturhuset Dieselverkstaden i Sickla, Körsbärsgården på Gotland och med Dyslexiförbundet.

Kortfilmen Genom Glas

Michaela Granit

Kortfilmen Genom Glas har visas vid flera tillfällen och i samband med seminarium, publiksamtal och nu i Göteborg 11 maj för Share Musik & Performing med filmen och workshops på Nätverket för Universell Scenkonst. Senast var Peter Larsson och jag i Oslo i slutet på nov på Riksteatret, arrangör Nasjonalarena for Tilrettelagt: Artikel från föreläsning med Peter och mig i Norge: Länk

”Är kulturen jämlik i dagens Sverige och världen, om man som Peter Larsson har ett funktionshinder? 
Genom Glas är en tankeväckande kortfilm som är resultatet av ett samarbete mellan Peter Larson, mig på regi/dramaturgi, dramatikern Greta Sundberg och filmaren Håkan Larsson.

Kortfilmen Genom Glas – tillkom inom residensprojektet Initium och producerades av ShareMusic höst 2021 och vår 2022. Den handlar om Peter Larssons kamp för att ta sig upp på̊ teaterscenen och där framföra monologen Doktor Glas. Hinder efter hinder tillkommer dock som gör att Peter missar sin entré́, och på̊ den trånga toaletten invid logen inser han att han är tvungen att bokstavligen slänga manuset i papperskorgen. Men – filmen är samtidigt full av hopp och kampvilja: Peter tänker inte låta sig nedslås, nej, han krossar glaset – den hindrande hinnan mellan honom och världen, mellan honom och drömmarna. Teatervärlden är månne inte redo för glaskross, men det är Peter Larsson!  

Länk till Sharemusic och filmen: Länk

Läs mer om projektet: Länk

Världen bortom orden

Michaela Granit

Vårt allmänna arvsfondprojekt Dyslexikraft, Världen bortom orden, fortsätter med full fart!

Under hösten har vi arbetat vidare med workshops tillsammans med våra ungdomar som följer projektet, med våra samarbetsskolor och med professionella skådespelare. Fanatiska kreativa möten och reflektioner uppstod i arbetet mellan skådespelarna och det material och erfarenheter som vuxit fram under två års tid. Berättelserna som har vaskats fram under åren är många, vackra, såriga och rika. I mötet med både unga och äldres erfarenheter av dyslexi synliggörs nya perspektiv, alternativa vägar och strategier till språket, skrivandet och läsandet.

Jag är oerhörd glad och tacksam för att vi kunde ha våra workshops på Uppsala Stadsteater och Unga Klara. Parallellt under hösten har vi ägnat oss åt fördjupande research och arbetat med manus. Produktionsarbetet tar vid under våren. Föreställningen Världen bortom orden - ett drömspel har premiär på Västmanlands Teater i Västerås 23 september 2023 och spelas där i tre veckor. Därefter spelas föreställningen en vecka på Uppsala stadsteater och till sist en vecka på Dieselverkstaden i Nacka. Utställningen ställer ut på Körsbärsgården i maj 2023 och på Dieselverkstaden i november 2023.

Vi samarbetar med Västmanlands Teater, Uppsala stadsteater, Kulturhuset Dieselverkstaden i Nacka och Körsbärsgården på Gotland och med Dyslexiförbundet.

Läs mer om arbetet med manus, föreställningen och workshops här

Mer info om projektet finns på Artikel 31 hemsida. https://www.artikel31.se/projekt/dyslexikraft/

Sommarens sista spelning av Drömdöden

Michaela Granit

Vilken magisk, glimrande avslutning av våren och sommarens spelningar av Operan Drömdöden på självaste Kalmar slott med två utsålda föreställningar 28 och 29 juni! Stort tack till Kalmar teaterförening, Riksteatern som arrangerade det hela. Tid och rum upplöstes och historiens vingslag speglas i slottsväggarna och möter vår tid…

Det har varit en enormt lärorik resa under åren att dyka ner i vår nordiska dramatiska epok under senmedeltiden och renässansen och med Nordics Operas Merete Sveistrups modiga och starka drivkraft att skapa möjligheter för en nyskriven opera. En lycka att hon sammankopplade så att jag fick möjligheten att samarbeta med komponisten och musikern Josefine Opsahl och med författaren, här librettist, Merete Pryds Helle. Vilken ensemble! Som varje kväll i Sverige och Danmark med all sin konstnärliga vilja och begåvning gestaltade Drömdöden med sådan kraft, känslighet och lust. Att som regissör få arbeta med de enastående operasångarna Elsebeth Dreisig, Sebastian Durán, Francine Vis, Steffen Bruun och Kristine Nowlain och musikerna Erik Brodin Higgins, Erik Danciu och Ying-Hsueh Chen och Josefine Opsahl har varit underbart, och jag har lärt mig så mycket mer om operan och musikens universum, upprymd och inspirerad av vilka konstnärliga nya möten och möjligheter som finns!

I det konstnärliga teamet har jag haft lyckan arbeta med scenografen och kostymören Karin Lind, masker och dockarbete av Per Christensen, ljusdesigner William Wenner, konsulterande rörelsearbete av Simon Granit Ossoinak och mask Marie Louise Poulsen.

Ljus & ljudtekniker: Michael Østerz.

Produktionschef Bert-Åke Persson, Andreas Sveistrup och regiassistent/ föreställningsledare Ida Pontoppidan.

Glada är vi för det fantastiska gensvaret från publiken och fina recensioner i både Danmark och Sverige.

Här en artikel i Barometern om arbetet med produktionen av Frida Lindström.


En spännande vecka, 3 projekt jag jobbar med!

Michaela Granit

Kammaroperan Drömdöden:

Vi får av Sune Andberg Kristlig Dagblad ⭐⭐⭐⭐⭐. En toppenfin recension!

"DrømmeDøden er et godt bud på årets mest medrivende kammeropera herhjemme"

För en vecka sedan hade vi en strålande premiär av DrömDöden i Esbjerg/Den Ny Opera och denna vecka gästspelar vi med föreställningen på Folkoperan: 19/5, 20/5 kl. 19 och den 22/5 kl. 16. Varmt välkomna! Info och biljetter på Folkoperans hemsida

Nästa vecka är föreställningen i Köpenhamn på Det KGL Teatern, Skådespelarhuset, 29/5 - 5/6: Biljetter

På Bibu scenkonstbiennalen Helsingborg är två projekt jag arbetat med dem senaste två åren representerade.

Filmen Genom Glas:

Den 17 maj: VEM FÅR SKAPA KONSTEN? – om att lyfta nya röster och berättelser. Utgångspunkt i ShareMusic & Performing Arts mentorsprogram. I ett samtal är jag tillsammans med Peter Larsson, upphovsperson – musiker, tonsättare och skådespelare, Greta Sundberg – Dramaturg, Håkan Larsson – Fotograf och filmare och Lisa Lindén - samtalets moderator. Filmen Genom Glas som jag har regisserat visas.

Plats: Dunkers Kulturhus, Atriet Kl: 14:30 – 15:30 Länk till programtexten

Mer info och för att se filmen Genom Glas: Länk

Projektet Världen bortom orden:

KL 13.00 – 14.00 samma dag presenterar vår projektledare Anna Wennergren och vår producent Anna Asker Dyslexikraft - världen bortom orden, ett scen- och konstprojekt där konstnärer och ungdomar med dyslexi bjuds in att, tillsammans med bildkonsten och teatern som gestaltningsmetod, utforska dyslexins olika kreativa vägar.

Berättelser, bild, rum, ord, musik, text och rörelse fick gestaltning i en utställning i december 2021 på Jakobsbergs konsthall. I år arbetar vi fram en turnerande scenkonstföreställning med premiär hösten 2023 på Västmanlands teater. Projektet, som har fått treårigt projektstöd från Allmänna arvsfonden och samarbetar med Dyslexiförbundet, har utvecklats och leds av regissören Michaela Granit, scenograf Karin Lind, och Anna Wennergren, Artikel 31. Föreställningens manus och gestaltning kommer bygga på barn och ungas berättelser och delaktighet. Föreställningen kommer att utvecklas tillsammans med professionella artister.

Mer info

Läs mer & se bilder

Mer om projektet

Världen bortom orden - Utställning 27 Nov, Jakobsbergs Konsthall

Michaela Granit

Orden studsade emot mig och väggarna faller”

När jag läser snirklar sig orden runt, förgrenar sig åker in och ut”

Hur förstår vi varandra och hur möter vi varandra när orden får annan form?

I utställningen Världen Bortom Orden har barn, ungdomar och unga vuxna tillsammans med konstnären Karin Lind och regissören Michaela Granit utforskat sina olika erfarenheter och upplevelser av att ha dyslexi.

Vilka egna kreativa metoder och processer utvecklar man som dyslektiker för att möta omgivningen, skolan och livet?

Genom rörelser, ritande, rytm, text och skrivande har deltagarna i olika workshops utforskat sina gemensamma men också individuella styrkor.

Resultatet av detta utforskande och delade erfarenheter har blivit denna utställning som du nu kliver in i.

Välkommen in till Världen Bortom Orden.

Öppningen av projektet Dyslexikrafts utställning på Jakobsbergs konsthall är den 27 november 2021 klockan 13.00.

Utställningen är öppen under perioden 27 november 2021 - 15 januari 2022.

Om projektet Dyslexikraft:

Projektet Dyslexikraft - Världen bortom orden, är ett treårigt scen- och konstprojekt som drivs av Artikel 31 med stöd från Allmänna Arvsfonden. Projektet vill locka till ett lustfyllt utforskande av kraften i dyslexi.

Dyslexins värld är komplex och vi vill utforska och visa på dyslektikernas egna kreativa metoder och processer. Tillsammans med ungdomar som har dyslexi vill projektet synliggöra och skapa förståelse för deltagarnas särskilda förmågor istället för att fokusera på prefixet DYS – som ofta är omvärldens sätt att definiera unga med svårigheter att skriva och läsa.  Varför sätter läskunnigheten agendan för inlärningskulturen i Sveriges skolsystem? Vi måste ha mångfald och inkludering även vid utlärning. Dyslektiska elevers egna erfarenheter av att ha dyslexi, är en mycket viktig och möjlig kunskapsbank för samhället.

Konstnärliga ledare är:

Michaela Granit, regissör och manusskribent

Karin Lind, konstnär och scenograf

Producent: Anna Asker

Administrativ projektledare: Anna Wennergren, Artikel 31

Barn, ungdomar och unga vuxna som deltagit i utformandet av denna utställning har bland annat kommit från Ölands Folkhögskola, Dyslexiförbundet, Körsbärsgårdens konsthall, Fryshuset, St. Eriks gymnasium och Danderyds gymnasium.

Projektet Dyslexikraft samarbetar med Dyslexiförbundet – tillsammans blir vi starkare.

Föreningen Artikel 31 är en ideell förening som arbetar utifrån Barnkonventionens artikel 31 – barns rätt att aktivt delta och utöva kultur i samhället.

Läs mer om projektet Dyslexikraft och föreningen Artikel 31:s arbete på www.artikel31.se

Aktuella spännande projekt som jag jobbar med:

Michaela Granit

Dyslexikraft logo original_ovan-1.png

Världen bakom orden är ett scen- och konstprojekt som vill locka till ett lustfyllt utforskande av kraften i dyslexi. Konstnärer och ungdomar med dyslexi bjuds in att, tillsammans med bildkonsten och teatern som gestaltningsmetod, utforska dyslexins olika kreativa vägar. Berättelser, bild, rum, ord, musik, text och rörelse får gestaltning i en utställning november 2021 på Jakobsbergs konsthall och i en turnerande scenkonstföreställning 2022-23. 

Under projekttiden bjuds sakkunniga in till olika seminarier i samarbeten med våra samarbetspartners, det utvecklas metodmaterial och en digital mötesarena av ungdomar för ungdomar - Dyslexikompis.

Projektet som har fått treårigt projektstöd från Allmänna arvsfonden leds av konstnären Karin Lind, regissören Michaela Granit, och projektledaren Anna Wennergren från Artikel 31.

LÄS MER HÄR OCH FÖLJ PROJEKTET PÅ Artikel 31

UNIKT NORDISKT OPERAPROJEKT

Under 2021 arbetar också som regissör och dramaturg med utveckla ett unikt nyskrivet nordiskt Operaprojekt, libretto av Merete Pryds Helle (DK), tonsättare och cellist Josefine Opsahl (DK) med NORDIC OPERA, Operachef Merete Sveistrup.


ShareMusic & Performing Arts

I residensarbete - som regissör. Mentorsprogrammet med utveckling av en monolog: Mer info kommer!

Premiär Morfars Mauser

Michaela Granit

Foto Sanni Siira

Foto Sanni Siira

Morfars_mauser affisch .jpg

Premiär 11 mars 2020 på Helsingfors Stadsteater, Lilla teatern med föreställningen Morfars Mauser av Marcus Rosenlund

 
IMG_6551.JPG

Tack ensemblen med Tobias Zilliacus, Pia Runnakko, Markus Riuttu och Joachim Wigelius, teamet runt scen, scenografi och kostymplaneringen Heidi Wikar, mask Jutta Kainulainen, ljus Ville Aaltonen, projiceringar Jyri Suominen och ljud Niklas Lundström.

Det blev en fantastiskt fin premiär med proppfull salong!

Vi hann precis en premiär innan hela Helsingfors Stadsteater med många andra teatrar stängde i Finland. Sorgligt, men vi måste alla göra vad vi kan för att hjälpas åt för att begränsa smittspridningen.

Fina recensioner fick vi mitt i allt kaos!

Vi hoppas föreställningen snart kan spela vidare!

Håll er uppdaterade på teaterns hemsida! https://hkt.fi/esitykset/morfars-mauser/

Läs mer om pjäsen, konstnärlig ingång, program, intervjuer och recensioner. HÄR!

Några axplock från finska tidningar:

”Morfars Mauser är en välspelad, gripande och ärlig föreställning om följderna av skolmobbning som skildrar det vuxna offrets raseri över att inte kunna släppa taget om det förflutna”. (Svenska Yle)

”Tobias Zilliacus äger sin roll från första stund.” (Hufvudstadsbladet)

(Helsingin Sanomat, direktöversatt)
”När minnenas kista öppnar sig finns ingen återvändo. De värsta barndomsminnena, de mörkaste hämndfantasierna och den alltigenom trängande hopplösheten stiger fram.”

”Modet att gnugga det svåra temat rakt i ansiktet på publiken, utan minsta vilostund, känns övertygande. Denna föreställning berörde, starkt. Åskådaren upplever pissandet i stöveln, söndrandet av stjärnkikaren, misshandeln på cell-nivå.
Detta har vi Michaela Granits (obönhörliga) regi att tacka för. Med skarpa drag tecknar hon som regissör fram den emotionella karta som blir synlig bakom det skedda. Hon lyckas få med sej arbetarbakgrunden och morföräldrarnas roll samt tidsbilden, utan onödiga förklaringar.

”Heidi Wikars scenografi med sina funktionella glas och projiceringar ger en känsla av rymd. ”

”Markus Riuttu lyser i sin tolkning av Henrik. Den arma pojken har ingen chans, feg och ensam växer han upp till en djupt olycklig och trasig människa.”

"Joachim Wigelius och Pia Runnakko gestaltar alla de andra, från föräldrar och morföräldrar till mobbare, och tillför en tacksam mångsidighet till de olika rollerna.” (Svenska Yle)

”Trots den obehagliga grundtonen består Morfars Mauser också av svärtad humor, skratt och värme” (Östnyland)

Bästa av allt, Marcus Rosenlund skriver efter föreställningen på facebook 11 mars kl. 23:40 ! 

“Så otroligt glad, tacksam och stolt för att jag fick vara med och bidra till det här! Tusen tack till er alla som skapade den makalöst fina – och grymt starka – föreställning som jag nyss bevittnade! Det känns som att jag har sprungit en halvmaraton, vilket Tobias Zilliacus ju måste ha gjort på riktigt, mätt enligt brända kalorier! Jag satt blickstilla hela tiden.

Hur som helst: ni är kungar och kunginnor allihopa! Det här är teamwork när det är som allra finast, hopvävt av helt gnistrande individuella prestationer!

Och nu känns det på riktigt som att jag har avslutat ett kapitel i mitt liv. En stor sten har rullat från mitt bröst. Och mormor och morfar skulle vara så stolta!”

Trailer: Making of Marcus Rosenlunds pjäsdebut Morfars Mauser. Premiär på Lilla Teatern 11.3.2020. Regi Michaela Granit, i rollerna Tobias Zilliacus, Markus Riuttu, Pia Runnakko och Joachim Wigelius.

https://www.youtube.com/watch?v=7bzOdKK_2Ok&feature=youtu.be

Morfars Mauser

Pressmeddelande 25.2.2020 / Tiedote 25.2.2020

Michaela Granit regisserar på Lilla Teatern /

Utanförskap som tema på Lilla Teatern

Vetenskapsjournalisten Marcus Rosenlunds första fiktiva verk Morfars Mauser har urpremiär på Lilla Teatern den 11 mars 2020. Föreställningen regisseras av finlandsbördiga Michaela Granit, uppvuxen i Sverige och verksam som både regissör och manusförfattare. I Morfars Mauser tar hon tag i konsekvenserna av utanförskap och familjetrauman som går vidare generation för generation.

Morfars Mauser konfronteras huvudkaraktären Rolle, meteorolog, gestaltad av Tobias Zilliacus, av undanträngda känslor och minnen som får honom att som vuxen tappa konceptet mitt under pågående direktsändning. Pjäsen går in i Rolles blackout och fantasivärld, och tar fram de inre demoner som finns kvar där. De övriga skådespelarna Markus RiuttuPia Runnakko och Joachim Wigelius växlar mellan flera olika roller och blir till ekande röster i det undermedvetna.

Morfars Mauser är en stark och oerhört personlig historia. Marcus Rosenlund har skrivit pjäsen utgående från hur han själv som svårt mobbad hittade morfars gamla Mauser-pistol och fantiserade om att en gång för alla kunna tysta sina plågoandar”, berättar Granit, som också bearbetat manuset tillsammans med Rosenlund och Marina Meinander

Granit säger att hon gärna borrar ner sig i aktuella samtidsfrågor och älskar historier där hon får navigera bland minnen, drömmar och fantasier. 

- Det blir en häftig, starkt visuell föreställning, avslöjar Granit, som samarbetat med scenograf och kostymplanerare Heidi Wikar samt videoplanerare Jyri Suominen för att skapa den thrilleraktiga stämningen på scenen. De otäcka upplevelserna till trots bygger vi in en hel del skratt och skruvad humor, för Marcus Rosenlunds eget kännspaka tonfall får lysa igenom. Tragedi och humor måste inte utesluta varandra. Och ur mörkret växer en vilja att mötas, och tankar om vänskap och glädje. 

”De flesta av oss har upplevt mobbning och utsatthet ur någon synvinkel. Marcus Rosenlund frågar genom fiktionen: vad är konsekvenserna av mobbning och vilka sår bär vi med oss i livet”?

Michaela Granit är verksam som regissör i Sverige och internationellt sedan 1984 och har iscensatt en mängd uppmärksammade uppsättningar på bl.a. Dramaten, Riksteatern och Göteborgs Stadsteater. Till hennes senaste regiuppsättningar hör de publik- och kritikerrosade uppsättningarna ”Den stora elden”, Misantropen och Mig äger ingen. Bland hennes tidigare Finlandsprojekt kan nämnas Svinalängorna och Rose(John) på Svenska Teatern.

Marcus Rosenlund debuterar på Lillan som författare / Tiedetoimittaja Marcus Rosenlund kirjoitti näytelmän koulukiusaamisesta

TI, JOULU 10, 2019 11:04 CET

Pressmeddelande 10.12.2019 / Tiedote 10.12.2019

Den prisbelönta vetenskapsjournalisten Marcus Rosenlunds första fiktiva verk Morfars Mauser får sin urpremiär på Lilla Teatern den 11 mars 2020. Föreställningen baserar sig på Rosenlunds egna erfarenheter om mobbning och den regisseras av svenska Michaela Granit. Tobias Zilliacus spelar huvudrollen.

Morfars Mauser baserar sig på Marcus Rosenlunds egna erfarenheter i 80-talets Grankulla där han växte upp och länge var utsatt för mobbning.  Pjäsen har fått sitt namn av en verklig pistol som Rosenlund hittade i sitt barndomshem. Föreställningen är en verklighetsbaserad skildring av en vänskap mellan två pojkar som båda befinner sig lägst ner i hackordningen i skolan. Mobbningen kulminerar i en fantasi om att ta med sin morfars Mauser till skolan och en gång för alla få slut på mobbningen.

Det tog mig flera år innan jag ens insåg hur hemska och mörka mina tankar hade varit. Då det begav sig förstod jag inte vidden och djupet av den svarta avgrund vid vars rand jag hade balanserat. Jag hade ingen aning om de potentiella, fasansfulla konsekvenserna. Jag ville bara få skratten och glåporden att tystna.” berättar Rosenlund.

Marcus Rosenlund är en omtyckt vetenskapsprofil, känd från bland annat radioprogrammet Kvanthopp som han gjort på Svenska Yle sedan 2005. I år tilldelades han statens informationsspridningspris för sin bok ”Väder som förändrade världen”.

Rosenlunds alter ego gestaltas av Tobias Zilliacus. Han får sällskap av Markus RiuttuPia Runnakko och Joachim Wigelius

För regin står Michaela Granit, för scenografi och dräkter Heidi Wikar, för ljudplanering Niklas Lundström och för ljusplanering Ville Aaltonen.

Morfars Mauser, premiär den 11 mars på Lilla Teatern (Georgsgatan 30).